torsdag, september 14, 2006

Just another way to survive

Usch. Klockan är tjugo över sex. Skall iväg och jobba snart.. Två jävla ställen, städ idag. Fem avdelningar per ställe, alltså 10 avdelningar. Det är tänkt att jag skall fixa det på 8h, men vanligen är det så att man har 4h mer på sig för att det är så mycket. Varför säger jag alltid att det går bra när det är för mycket? Det får gå, men ändå. Jag börjar tröttna. Imorgon än värre, tre timmar på morgonen på en förskola, sen 1h på en annan, från den vidare till en skola i två timmar och sen tillbaka i två timmar. Bara så jävla krångligt liksom! Man funderar ju på hur det kommer sig att det inte finns några som kan jobba. Jag menar, finns det inte några arbetslösa eller vadå?

Nej jag skall väl klä på mig och tvinga i mig en macka och sen åka. Ikväll blir det till att skriva klart en inlämningsuppgift i svenska C som jag har på distans. Ingen vila här inte, men skall försöka sova tidigt. Helgen blir som vanligt, försöka vila upp mig inför nästa vecka. Vilket liv!


Puss




Come to believe that I better not leave before
I get my chance to ride, well it's killing me,
what do I really need - all that I need to look inside.