måndag, september 11, 2006

Seems like it's been forever that you've been gone

Hm, det var ju ett par veckor sen senaste inlägget så det är väl dags för en uppdatering, i alla fall för att visa att jag lever.. För det gör jag, faktiskt :)

Skolan har dragit igång lite mer. Måndagar och halva onsdagar är det som gäller i skolan, och så en 40min lektion på torsdagen (men dit har jag inte lyckats komma än). Det jag läser där är estetisk - bild, historia, religion och projekt & företagande. Och så projektarbetet då.. Inte mycket med andra ord. Idag var första dagen för mina distansstudier. De är uppdelade lite krångligt men jag börjar med två kurser nu (Svenska C och Företagsekonomi A) som jag läser på fem veckor (det är fan inte dåligt!), sen när jag är klara med dem kommer de tre återstående med olika startdatum (det matchar på nåt sätt perfekt så jag slipper läsa alla samtidigt. Marknadsföring, Redovisning och beskattning samt Etik och livsfrågor är det hursomhelst. Det blir nog spännande, hoppas på höjning av mitt snittbetyg :)

Förutom skolan så jobbas det på. Mycket. Förra månaden fick jag ihop nästan 140h och denna månaden blir det över 110h. Det är helt okej, dels för att jag går i skolan samtidigt och dels för att det är en sån tjänst som man aldrig vet hur mycket man får jobba. Komiskt ändå att jag jobbar typ vaaaarje dag men aldrig kommer upp i heltid (tycka-illa-om-typ-5-6h-arbetsdagar). Jaja, jag får mer pengar än de flesta iaf. Inte att klaga på :)

Varit sjuk i två veckor också, enormt roligt. Först en rejäl hosta (nån infektion eller nåt), hostade nog sönder nåt revben då också till råga på allt, och sen en förkylning direkt efter. Men nu håller jag på att bli frisk :) Tror att det blev dubbelt eftersom jag jobbade och var i skolan trots att jag var sjuk. Mig stoppar ingen - inte sålänge det handlar om alla pengar man förlorar om man missar flera arbetsdagar :)

Jobb tisdag till fredag nu denna veckan. Börjar 7 varje morgon, det är mindre roligt. Men det går. Sen att det är ett nytt ställe per dag är ju en annan sak.

Jaja, börjar 7 imorgon somsagt så det blir sängdags nu. Har ingen lust att rabbla upp vad man gjort vareviga dag :)

Idag köpte jag en kalender btw, nu skall det organiseras på annat sätt än med postits!

Puss



I want you to know it's a little fucked up,
That I'm stuck here waitin', no longer debatin',
Tired of sittin' and hatin' and makin' these excuses,
For while you're not around, and feeling so useless,
It seems one thing has been true all along,
You don't really know what you got 'til it's gone,
I guess I've had it with you and your career,
When you come back I won't be here and you'll can sing it...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är såååå duttig, meine schwesterin! Klapp på huvudet! Dessutom, visst var det en bra låt jag tankade? Även om det (råkade?) vara på din dator.. Pusselipuss.

10:41 fm  
Blogger heart of misery said...

förutom att det var nån annan kass låt du tog ner och inte den så :)

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home