torsdag, augusti 10, 2006

And she couldn't find how to push through

Usch. Det här är en riktigt kass dag. Kände att jag behövde skriva lite, fast jag inte har så mycket att säga egentligen, men små saker blir stora vissa dagar och idag är det så.

Jobbet går fint, jag trivs där jag är denna veckan. Stefan som jag jobbar med är inte så många år äldre (6år) och trevlig och vi kommer överens bra. Det faktum att det är så lite att göra gör det perfekt, hade det inte gått att prata med honom hade jag lidit. Men vi sitter ute på lastbryggan och röker och pratar, diskuterar och skrattar. Det är roligt att gå till jobbet, även fast det är så lite att göra. Och han är jättego (får man säga så om en arbetskamrat?), hade han inte haft flickvän och son hade jag nog flirtat, men är inte så låg att det skulle falla mig in. Jaja, det är bra där iaf, men bara imorgon kvar. Sen far jag vidare till en förskola nästa vecka, och veckan efter det är det skolan (=jag skall gå i skolan igen, INTE jobba) och jobb på en skola. Fullt upp. Att börja skolan igen oroar mig. De flesta är borta som jag tyckt om att umgås med, ja alla i princip. Tobbe, Rasmus, Sofia, Pernilla, Axel, Koffkoff och alla andra (orkar inte nämna precis alla) har ju tagit studenten och kvar är jag.. Och Sandra. TACK och lov! Men det kommer inte bli som innan, inte alls.. Jag tror inte att jag kommer trivas så bra detta sista år faktiskt, och det är vad som oroar mig. Men det skall väl gå bra, jag har ju Sandra :)

Jaja, nån jävla idiot har iaf kört in i min bil. Hur kör människor? Och hur fan kan de bara åka sen? Man får ju för fan iaf lämna en lapp! Idioter. Är en rejäl buckla på höger bakdörr, och bilen som kört på har skrapat min bil och lämnat färg från sin egen, den var uppenbarligen vit. Så tråkigt bara, finner inte ord.. Kunde det dessutom inte vart framdörren de kört på? Den skulle ändå bytas.. GAAAAAAAAH! Jag skall till polisen imorgon och göra en anmälan, jag ringde och de tyckte att det var bättre att komma in.

När jag kom hem idag fick jag en utskällning för att jag tvättat. Aldrig blir det bra för vissa.. Visst, jag hade inte vart jättesmart när jag slängt i en maskin, men ändå. Alla gör misstag, även jag. Dessutom var det bara vanliga kläder, inget dyrt direkt, och det var inte ens hela världen. Men det gör mig så illa att så ofta höra att man aldrig gör något som är bra nog..

Drog med mig Tomas till Rusta (han är lite sjuk men jag ville ha sällskap), och köpte fyra vita badlakan för 10:- styck. Jävligt bra pris.. Tyvärr hade de bara vita badlakan, men tusen olika färger på vanliga handdukar som jag inte köpte några. Jag vet inte ens varför jag inte gjorde det faktiskt.. Eftersom jag bara köpte dem och två småsaker till så tog jag ingen påse. Klart att jag tappar ett i en svart vattenpöl när jag skall lägga in dem i bilen. Det gjorde mig på ännu sämre humör.

Jag är trött och kroppen är trött, jag blir lätt grinig. Men så är det inte varje dag någon bucklar ens bil, man tappar nyköpta vita badlakan i smutsvatten och får utskällning för att man gjort ett misstag...

Nej men ta hand om er, jag är nog gladare imorgon, då är det grillfest :) Pusspuss



Take me to the magic of the moment on a glory night
Where the children of tomorrow dream away
In the wind of change