lördag, augusti 05, 2006

Love is a feeling that we don't understand

Det blev ändrade planer igår. Det blev varken JP eller CSI, men roligt var det. Linda ringde och frågade om jag skulle med till stan, och javisst det var ju trevligt. Frågade pappa om han kunde hämta mig sen på natten och det gick ju också, så sen var det bara att stressa ner in i duschen och göra mig iordning för att kunna ta bussen tio över tio. När jag kom till Kållered öppnade jag en flaska vin (hade förberett mig med både öppnare och en flaska) eftersom vi inte skulle ta tåget förrän 56. Dock gick det ju inte så bra ändå, en ny tågurspårning och ingen information. När jag mötte Linda, Frida, Jerry och två av Jerrys kompisar så insåg Frida att det inte var någon idé att åka med till stan eftersom det skulle ta sån lång tid med bussen och hon skulle jobba dagen därpå. Så tyvärr så åkte hon hem igen. Men vi som var kvar väntade på bussen, och wow (!) det kom en ersättningsbuss som körde oss till Mölndal så att vi kunde ta vagnen. Ett jävla krångel var det iaf.. Men vi kom in. Dock kom vi inte så långt mellan varven, det var stopp både här och där och tillslut så satt vi vid korvan på Heden. Där satt vi rätt länge, men det var ju trevligt att prata och sådär. Blabla kvällen gick, vi träffade Petra, Viktor mfl, gick en massa och sen ringde jag pappa. Jag var trött och ville sova och Linda och Jerry var väl också trötta, och så insåg vi att det inte fanns så mycket kvar att göra ändå. Hursomhelst, lagom lullig och glad kom jag hem vid halv tre ungefär. Min pappa är så snäll :)

Sov rätt länge idag, men ändå trött. Varit med Linda och sett massvis på Sports illustrated: Modelljakten. Det var skönt att bara softa i gott sällskap. Och Lindas mamma är så snäll :) Kom hem runt halv sju men åkte vid åtta igen, till Petra som var i Balltorp som hundvakt. Var där fram tills elva innan jag åkte hem. Var också soft med massa prat och att bara ta det lugnt. Ingen rost skrapad på bilen idag alltså, det hade vart för varmt.

Imorgon hoppas jag på att få massa gjort. Men får se med den saken. Hoppas på att gå på invigningen av EM också men får väl se om det blir nåt med det, är ingen hittils som varit speciellt sugen :)

Skall ta en sväng på motionscykeln (man får inte i rumpan lätt när man inte "cyklat" på länge, det är inte lika roligt) och sen så skall jag slänga mig framför tvn/film. Pusshej


We'll aim for the stars
We'll aim for your heart when the night comes
And we'll bring you love
You'll be one of us when the night comes