onsdag, maj 17, 2006

Ta mig till havet och gör mig till kung

Hm, får väl försöka vara en seriös bloggare, trots att jag inte har så speciellt mycket att säga nu eftersom jag bloggade så nyligen.

Jobbat idag (finally). Var på skolan där grannfrun jobbar så jobbade med henne och en annan dam. Det var trevligt och trivdes riktigt bra, alla var hur goa som helst och dagen flöt på hur snabbt som helst. Jobbade fulldag idag, och ska jobba där torsdag och fredag också, men då blir det bara 6h-dagar. Lite synd att det inte är mer, men det får gå. Jag klarar ju mig på de timmarna jag får ihop, blir lite över 100 denna månaden.

Var hos Petra igår. Det var misslyckat och jag var inte bara ledsen, jag var bitter för att planerna för dagen inte gick som planerat.. Vi bråkade hursomhelst, för att göra en lång historia kort. Jag åkte därifrån i tårar och åkte till farmors grav, var där en stund och sen åkte jag till kikås kyrkogård och tittade till gammelmormors och gammelmorfars gravar, och sen gick jag till morfar i minneslunden. Där är det så lugnt, och när man är ledsen är det på något sätt skönt att vara där några av ens närmsta ligger, även om tja, de inte är där på riktigt.. Jag saknar nog farmor mest, hon är den jag vet att jag alltid skulle kunna prata med om hon var i livet. Igår när jag var vid hennes grav ville jag bara att hon skulle leva igen, och jag grät ännu mer..

Jaja, nu blev det lite väl deppigt, men det är så jag känner mig nu så, det är väl befogat.

Är inte på humör för att göra som jag brukar med bloggen, men citat och sådär, ska nog se om jag kan hitta på något.

Ta hand om er!
Jenny