lördag, april 22, 2006

Don't stop me 'cause I'm having a good time

Hm, var visst ett tag sen jag skrev och efter två påtryckningar från mina två största bloggfans (Linda och Jessica) så bestämde jag mig för att skriva lite. Är ju faktiskt skönt att få ur sig lite skit ibland.

Har hänt ett tag sen jag skrev sist faktiskt, både bra och dåligt. Har vart med Jessica och Petra, vart på Ullared, vart på fest i Landvetter, hälsat på mormor, hälsat på morfar på sjukhuset, vart med Rasmus och så har jag slöat allmänt mycket hemma. Jag har jobbat också, såklart. Jobbat alla veckodagar förutom två (och de två röda) så blir ju en del. Sista veckan nu var jag på Bifrosts förskola, helt klart ett toppenställe och jag stormtrivdes där. Oerhört trevlig personal och damen jag jobbade tillsammans med var också toppen, hade samma åsikter i massvis och kunde skämta och så så stämningen var alltid på topp. Hoppas på att få komma tillbaka dit mer, såna ställen kan man inte bara lämna bakom sig.. Igår vart det karaoke hemma hos Jessica, invigning av SingStar - Rocks. Ingen höjdare enligt mig men Jessica har ju de andra så det blev kul ändå. Bettan och Linda vart där med, också trevliga människor och jag körde hem de båda efter. Har köpt tre sibiriska dvärghamstrar också (fick ett infall och ville ha igen, hade när vi var små och de är ju så söta). De har fått namnen Sarah, Kate och Jack, som jag tycker passar perfekt. De som känner mig vet att jag är helt kär i både Lost och Prison Break, och därifrån kommer namnen (rollnamn). Helst hade jag haft typ 10 hamstrar så att jag kunde fått med alla favoriterna, men då skulle inte alla få tillräckligt med plats så..

Morfar gick bort torsdagen den 13e denna månaden. Det har satt en del spår. En lättnad på ett sätt, nu slipper han lida, men en viss saknad finns ju kvar. Det blir ingen begravning, och det är nog den knepigaste känslan. Dock är det skönt att han fick som han ville och att vi inte går emot det och har en begravning liksom.. Karl-Erik, du finns alltid i mitt hjärta.




And I wanna moment to be real,
Wanna touch things I dont feel,
Wanna hold on and feel I belong.
And how can the world want me to change?
They're the ones that stay the same.
They don't know me,
Cause I'm not here.
Idag har jag slöat. Sov dåligt och vaknade flera gånger inatt och imorse, så gick inte upp förrän halv två. Är jättetrött nu med.. Ska lägga mig snart och se på Pearl Harbor, gillar den filmen och gråter alltid när Danny dör (gör inte alla det?). Dock lär jag ju somna innan introt är över, men det gör inget.
Inga planer för imorgon, men i nästa vecka blir det jobb igen. Måndag-fredag, 07.30-15.00 i ett skolbamba. På torsdagen ska jag och mamma på Magnus Rosén på Storan. Det är en inspirationskväll som inleds med en baskonsert av Magnus. Skall bli trevligt, och jag och mamma kanske går ut och äter innan på Flying Scotsman. Får väl se hur det blir. I övrigt har jag inte fått nåt svar från Flying Scotsman än, så får väl se om det blir jobb... Annars har jag inga speciella planer i veckan, mer än att få lön och äntligen känna att man inte är fattig. För det känner man sig efter 2 månader och 2 veckor utan nån lön..
And the world I'll turn it inside out yeah
Ta hand om er!
Jenny