måndag, april 10, 2006

Someday you gonna be someone special

Jaha, måndag igen. Jag gillar inte måndagar alls, finns det några segare dagar liksom? Varje vecka samma sak, det slår inte fel!

Fortfarande lite sjuk, men bättre iallafall. Hostan sitter i, och det lär den ju göra ett tag till. Har inte ens kollat om jag har feber, bättre att låta bli för annars känner man sig ju sjuk bara för att man vet att man är det.. Tog mig trots en raspig hals upp imorse och duschade och gjorde mig iordning, och sen åkte jag iväg och jobbade. Var på den tråkiga förskolan, men som tur var är det ett slöställe så slapp hosta sönder mig för att jag ansträngde mig..



Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground
Nobody gonna beat my car, it's gonna break the speed of sound
Ooh it's a killing machine, it's got everything
Like a driwing power big fat tires everything



Ringde människan som har hand om min lön idag också, och äntligen fick jag tag på henne. 4e gången gillt. Var väl inte allt för glad över lönen jag får eftersom nån regel säger att man inte får "vuxenlön" förrän typ juli det året man fyller 19. Med andra ord får jag lön för 18år istället för 19år som jag är, surt. Men men, det är som det är. Lyckligtvis kanske jag får ett annat jobb. Ska på anställningsintervju ikväll på The Flying Scotsman, ringde idag och visade mitt intresse för diskare. Hon som jag pratade med verkade jättepositiv och sådär, och eftersom jag jobbat med det innan så var det väl extra bra.. Ska vara där runt sex hade jag tänkt (fick ingen speciell tid), så är väl snart dax att göra mig iordning. Skulle vara kul att få jobb där, så ska försöka göra ett så gott intryck som möjligt (gör man väl iofs alltid?), och tänka på alla saker som att inte sminka sig för mycket osv. Efter det har jag tänkt åka till Jessica (skulle vart med henne tidigare men får flytta lite på det), trevligt. Måndagen har vänt med andra ord..

Fick Magnus Roséns autograf igår genom mor. Mycket trevligt. Han är medlem i ett band jag uppskattar mycket; Hammerfall. De har bestämt att jag, mamma, Pelle (mammas kompis) och Magnus ska på HardRockCafé någon dag, hehe. Min kära mor är ball ibland.

I övrigt så gjorde jag knappt något alls i helgen, orkade inte.. En vanligt förkylning kan ta kål på en rätt bra faktiskt.. Städade lite och sen var det med internetpoker och filmer som gällde. Hoppas på att kvällarna i veckan blir lite bättre än så, träffa lite folk och så kanske..

Jaja, ska göra mig iordning och sådära nu.


In joy and sorrow my home's in your arms
Ta hand om er!
Jenny

2 Comments:

Blogger the psycho brunette said...

Nää! Nu är det dags att uppdatera hörrö du! Jag slösar bort flera sekunder på den här sajten varje dag, så nu vill jag se lite förändring! : )

9:22 fm  
Blogger ' said...

hallå när ska du uppdatera

10:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home