onsdag, mars 22, 2006

I can't stand you and you can't stand me

Jaha, minns inte riktigt när jag skrev sist, men har för mig att det lite mer vettiga skrevs i måndags. Hänt lite sen dess, som jag gladeligen skall berätta om :)

Igår hände det väl sådär lagom mycket så att man i alla fall är sysselsatt. Var hos mormor och hjälpte henne att städa och sådär, stannade i cirka fyra timmar där. Det var helt okej faktiskt, men när jag kom till bilen hade jag fått en p-bot. Mindre kul, men som tur var bara på 300:-, här får man för sina misstag minsann. Efter mormor så åkte jag till Jessica och var där ett tag, vi gjorde väl inte så mycket men det är trevligt att träffas ändå. Åkte hem och slöade lite och sen gick jag och tvättade och duschade innan jag gick och la mig. Ganska tidigt, tro det eller ej.



Please come now I think I'm falling
I'm holding on to all I think is safe
It seems I found the road to nowhere
And I'm trying to escape



Upp vid sju imorse, riktigt tidigt. Det förvånade mig att det var ljust ute så tidigt, men det vet väl alla som går i skolan eller jobbar och som går upp tidigt på morgonen. Tog god tid på mig att vakna och dricka vaniljte med socker och mjölk och göra mig iordning. Åkte vid nio till Eklandaskolan för att ha likande arbetsintervju. Det gick finfint minsann, och jag har nu ett timvikariatjobb. Från i torsdags när jag var över hos grannen och hörde om hon kunde hjälpa mig att kolla om jag kunde få jobb, fick ett nummer på fredagen att ringa, ringde på måndagen, möte på onsdagen och jobba på torsdagen. Inte dåligt :) Imorgon ska jag vara på en förskola i Lindome och på fre+mån på en förskola i Mölndal. Imorgon är det städ och på fre+mån tror jag det är kombi, eller så är det bara kök. Vet inte, men det är jobb :) Skall bli så skönt att komma i rytm igen, var ett tag sen nu.. Börjar sju imorgon så ska strax lägga mig.

Var hos mormor idag igen efter mötet, men inte lika länge. Fick ingen p-bot, idag betalade jag. Sen hem, tvättade bilen och så (lite slarvigt men den var ändå 1000x renare). Sen bar det av till Carro. Åt middag där med Ulle, Camilla, Petri och Carro, mycket trevligt och gott! Sen gjorde vi väl inget speciellt, lite allmänt sällskap sådär :) Åkte hem tidigt så jag skulle komma isäng.

Så imorgon jobbar jag mellan 7-12. Alldeles lagom dag faktiskt, till en början.
Ska ta ut hunden och sen lägga mig.



And I'll never be what you want me to be
Ta hand om er!
Jenny