måndag, mars 13, 2006

Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?

Helt ärligt. Det finns stunder jag lyssnar på Westlife. Nej, jag skäms inte för det alls. Dock är de stunderna då jag känner mig nere eller arg, och just nu är en sån stund. Jag är verkligen deppig, och jag vet precis varför. Jag skiter i att många av deras låtar är covers, det är mycket texterna jag gillar, och tempot. Perfekt när man är deppig och vill tycka synd om sig.


some people want it all, some only want the fun
but I'm here to let you know, that I'm all about the love
some people let it show, some people wait too long


Känslor, dessa känslor. Varför har man känslor? Det blir bara jobbigt. Jag vet ju dessutom att det är kört från första början, varför sätter inte känslorna stopp av att veta det? Är det meningen att man ska bygga upp nedstämdhet bara för att ens känslor aldrig tycks kunna styras åt rätt håll?Det är för jävligt helt enkelt.
På söndagskvällen var jag på besök hos min kära Petra. Ylva var också hemma, och Akilles förstås. Dessutom var deras granne Robert där också. Mycket trevlig kille det där, tyvärr 29 år. Första gången jag träffade honom var strax efter att syrran flyttat in, och det var stopp i avloppet. Då knackade hon på hos första bästa granne som troddes kunna svenska, och sen fick han hjälpa oss. Inte är det lätt när det är sådana minnen man har av folk.. Vi kollade på tv och sådär, de drack lite vin och sådär också, men jag som körde drack juice. På vägen hem körde jag Robert in till stan på vägen. Sen raka vägen hem, och här är jag nu. Klockan är strax efter tolv och jag ska snart sova.


Skriver troligen mer imorgon, har nog inte något bättre för mig ändå.

-

Jodå, inte har jag haft något bättre för mig. Har dock inte orkat skriva förrän nu..

Inte gjort nåt nämnvärt idag egentligen, sökt ett jobb och tvättat lite. Har vart väldigt slött och jag känner det i hela kroppen. Har liksom ingen ork längre, och det är hemskt.

Och eftersom jag inte gjort nåt speciellt har jag inte speciellt att skriva, så då tänker jag inte göra det helt enkelt.


Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?

Ta hand om er!
Jenny