lördag, mars 11, 2006

Jenny har en ny blogg, välkommen!

Hejsan du nya läsare (För jag vet att du är ny)

Efter att påträffat lagom mycket problem med min gamla blogg har jag nu bestämt mig att skapa en ny. Den andra hade bättre upplägg och design för min smak, men hellre att det funkar än att det krånglar, enkelt och rätt smart tänkt enligt mig.

Jag fick skrivkraft igen efter att ha läst Lindas blogg. Hon skriver enormt bra och så fint så man bara får lust att börja skriva en bok eller iallafall någonting man kan skriva (dvs inte en bok efter allt). Har insett att jag gillar bloggar, men problemet är att hitta sådana man gillar. Någon som vet någon som bloggar bra? Bara att höra av er :) I övrigt har jag själv tänkt försöka skriva något varje dag, hur resultatet av det blir lär ni märka själva. Tjata på mig om jag slöar, det brukar konstigt nog funka (för jag är ju trots allt en flicka med egen vilja).

För er som ändå vill läsa vad som skrevs i min förra blogg så finns den kvar;
http://swaney.blogs.se

I min förra finner ni texterna jag skrev från Bryssel (uscha, jag saknar det inte). Nästan tre månader av ett helvete, så gillar ni mycket klagande och deppigt skrivande så är det ju bara att kolla in där, annars är det nog bäst att hålla sig undan. Usch, när jag tänker på det mår jag dåligt. Det var verkligen ett helvete. Den bästa tiden var de två sista veckorna, då jag bodde hos Camilla. Vi hade roligt i två hela veckor, tillsammans 24/7 men inte tröttnade vi på varandra ändå. Vi umgicks med de andra (Johanna x2 mestadels) och gjorde även en del turer runt stan i turistbussen och till fots, så ojoj vad jag kan den staden bra. Tror inte det står så jättemycket om de två sista veckorna i den andra bloggen, men lite står det allt. Trots det ville jag ändå skriva här om att de två veckorna faktiskt var bra, till skillnad mot de 18+35 andra dagarna.

Nu har jag varit hemma i två veckor och fem dagar och jag är rastlös. Jag har ännu inte fått någor jobb och fram tills kvällen går jag oerhört rastlös. Det är tråkigt att bara gå hemma! Framåt kvällarna brukar det alltid finnas något att göra, har umgåtts mycket med Petra och co, och också med Jessica och co. Var med mamma på porslinsmålningen en kväll också, och så har jag haft lite annat att göra också utöver det en del kvällar. Men har vart hemma ett par kvällar också, som denna till exempel. Det är tråkigt hemma, det enda som finns att göra är att sitta här framför datorn, eller städa. Mestadels väljer jag faktiskt det första alternativet, eller det tredje som är att sova.

Eftersom jag förstått att man kan ladda upp bilder även här, så tänkte jag testa det. Ni märker om jag lyckades :)

Ta hand om er, hoppas ni hittar tillbaka och fortsätter läsa. Har jag inte helt fel så kan man även kommentera, gör det gärna isåfall!

Jenny, hon som tror hon har vårkänslor