måndag, mars 20, 2006

Wouldn't be too late to make it right

Jaha, tog lite helgpaus från bloggen. Hände tro det eller ej massa saker så jag inte vart så uttråkad.
Börjar med uppdatering på fredagen, den slutade faktiskt inte när jag skrev inlägget på dagen. Marianne var över och gav mig ett nummer att ringa under måndagen för att kolla med jobb, trevligt. Spelade över lan med Tomas och Anders för att testa om det ens gick, det gjorde det och jag var bäst och vann. Sen var de sura och då var det lika bra att inte reta dem för mycket, jag gick in på rummet och softade vidare. På kvällen åkte jag och mor och handlade och sen köpte vi med oss pizza till familjen. Vi åt pizza och kollade på Så Ska Det Låta (Kan?), trevligt. Var väldigt trött och en hel del deppig så gjorde inte ens ett ynka försök till att uträtta något annat vettigt. Gick och la mig tidigt också, men somnade inte förrän sent ändå. Lördagen då, sov till 12, fixade och donade och gjorde mig iordning. Åkte och hälsade på mormor i nån timma innan jag åkte till Coop och köpte upp mig på chips och läsk att ta med till Petra. Kom till Petra och jag och hon och Ylva kollade på melodifestivalen, trevligt tro det eller ej, men som vanligt vann fel låt (orkar inte diskutera det, skall sluta kolla på det istället). Sen diskade jag (ovanligt) och sen gick Petra och la sig, men jag oc Ylva satt uppe och kollade på Stuck On You. Den var riktigt rolig och det blev mycket skrattandes. Efter filmen åkte jag hem och var hemma runt halv två. Rätt i säng - och somnade direkt. Sen vaknade jag visserligen tusen gånger den natten, men ändock. På morgonen fick jag inte sova heller, det ringde och hade sig i både hemtelefonen och kom sms på telefonen.. Men gick upp vid tolv iallafall. Ringde Ulle för att få reda på numret till Petri, men pratade med henne i 10minuter istället. Hon är väldans trevlig, Carros mamma. Ringde Petri för att få prata med Carro, och vi bestämde att jag skulle komma dit när jag vart klar för att senare åka in till teatern på Lisebergsteatern. Det tog lite längre tid än planerat att göra mig iordning, så jag hämtade Carro direkt istället. På teatern (som var helt okej, mycket skratt) var det vi och dem - Jag och carro, och så alla gamla tanter och farbröder. Man kände ju sig aningen uttittad, men så kan det bli. Efter teatern bar det av till Mölndal igen, först ett misslyckat försök att hämta Carros belongings, så därför åkte vi till Jungfru och åt, mumsigt värre. Sen tillbaka till Petri, var där nån timma och pratade och kollade på tv, och sen åkte vi hem till Carro och såg på film. Det var en trevlig dag må jag säga. På onsdag kanske jag sover där, isåfall har Ulle lovat att laga något gott att äta, både trevligt sällskap och god mat, inte tackar man nej till det!


Who will be there to take my place
When I'm gone you'll need love
to light the shadows on your face
If a great wave shall fall and fall upon us all
Then between the sand and stone,
could you make it on your own



Måndag idag då, det känns segt. Nu längtar jag tills onsdag 9,30. Då ska jag till Eklandaskolan och se om jag får jobb :) Hoppas på det, och tror att jag lätt kan få det också. Innan jag kan jobba behövs dock ett utdrag ur belastningsregistret, och blanketten till det ska jag skicka in idag, och det kan ju ta upp till 2veckor iallafall. Med andra ord måste jag vänta ett tag till på att få jobba. Ringde idag (för er som inte kopplade) och hon var trevlig, fast verkade lite frånvarande faktiskt. Gick ju bra hursomhelst, trots att jag blir så enormt nervös nrä man pratar i telefon om såna saker.

Fredag är det somsagt tandläkaren, och lördag kanske det blir att vara på filmkväll. Och onsdagen arbetsintervju och kanske till Carro, och det är ungefär det som är planerat i veckan. Eventuellt Ullared på fredag, får se hur jag känner med pengar och så, men om jag får jobb så kanske jag kan unna mig att låna pengar till det.. Får se somsagt :) Fortfarande en plats i bilen somsagt, och vi delar bensinen.

Jaja, fick precis sms av Jessica så tänkte vara snäll och svara på det.


Things Don't Always Turn Out That Way
Ta hand om er!
Jenny