måndag, maj 01, 2006

Så du tror du har en framtid utan mig?

Jag läste Lindas blogg precis. När jag kom till delen med "Fucking Kent" och Håkan Hellström kände jag helt plötsligt för att lyssna sönder mig på Kent. Det gör jag nu, och ja, jag älskar Kent. 747 (på engelska), Järnspöken, Gravitation, Den döda vinkeln och Mannen i den vita hatten är det som hittils spelats, de fem som jag gillar mest av alla, just nu i alla fall. Känn ingen sorg för mig Göteborg lär väl spelas sen, mest för att jag har dåliga minnen efter att hört ett klipp från Idol på tv4:as hemsida och hellre hör den ursprungliga versionen som är mycket skönare.

Dagen har gått långsamt, men inte så långsamt att man haft tråkigt, utan på det sättet att man hunnit mycket. Tog med mig brorsan och åkte till mormor och hälsade på, och så har jag läst ur Sex and the City, städat lite i rummet, suttit på msn, spelat poker på nätet, spolat av bilen, lagat mat, hjälpt pappa att leta färg och sånt till min bil (ska någon dag laga rost och måla och vara riktigt duktig) och dessutom har jag duschat (det tar ju sin lilla tid när man väl fastnat under det sköna, perfekt varma vattnet och dessutom fått för sig att göra en inpackning). En bra måndag, men jag har inte demonsterat. Det har jag aldrig gjort innan, varför nu liksom?




Var det dig jag såg
som en skugga ur mina drömmar
var det dig jag såg
dig jag svor att aldrig glömma



Ny vecka hursomhelst, spikat jobb för både tisdag och onsdag. Sen får vi väl se vad det blir. Ska bli gott att jobba igen, långhelger ska inte vara längre än såhär för då blir det bara jobbigt att gå tillbaka och jobba :) Inga andra planer för i veckan, kanske blir det pokerkväll/utflyttningsfest för Ylva till helgen, men det har jag inte en aning om än, tror inte de vet heller. Får väl se vad som kommer fram, någon dag kommer jag nog ha något kul att berätta från i alla fall :)

Igår städade jag hamsterburen för Kate, Sarah och Jack (för er som inte fattat så är det favoriterna av Lost och Prison Break -karaktärerna som gett namn, och tyvärr fick jag välja Jack från Lost före Michael i PB, för hans namn var kortare och passade bättre). Hursomhelst -. Jag hittade en Gille-kakorkartong som jag klippte och skar till och nu har de små djuren ett litet slott. Tänk att de måste trivas där inne; de har knappt visat sig sen jag städade.. Ser i alla fall rent och fint ut (förutom de som de har stökat till), så är nöjd med det. De är så sööööta! Jessica tycktes falla rätt bra och tycka de var söta, Linda inte lika entusiastiskt (hur fan stavas det?) men brorsan är nog värst.

Jag älskar min bror väldigt mycket, han är så underbar i alla lägen.





I döda vinkeln ser jag allt du gör
Ta hand om er!
Jenny

1 Comments:

Blogger ' said...

Dina hamstrar var SÅ jävla ulligt gulliga. Jag dog.

12:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home