onsdag, maj 10, 2006

One minute is like an hour until you calm my pain

Jag är ledig för första gången en veckodag sen de två dagarna innan Långfredagen då jag också var ledig. Det känns gott! Kom inte här och säg att man inte får jobba när man är vikarie iaf, för trots att jag inte är garanterad nån tid alls så har jag ju jobbat i ett somsagt. Det är gött, och det är pengar.

Jag sitter hemma i mitt rum, varit uppe någon timme (trevliga Jessica ringde och fick upp mig ur sängen, hade bara legat och slöat men då fanns det anledning till att gå upp). Jag sitter i underkläderna, för när man inte har mycket kläder som man trivs i och tycker är fina, får man tvätta dem och vänta på att torktumlaren blir klar. Det är vad jag gör nu. Det är nog ett tag kvar dock tills de är torra, och då är man glad att man bor på "landet" så man inte behöver bry sig om att gå med massa kläder. Värsta gött. Lyssnar på min nya favoritlåt också, The Poodles - Night of Passion. Jag verkligen älskar den, den är riktigt skön ju. Att jag inte röstade på den i Melodifestivalen? Iofs så röstade jag ju inte på någon kom jag på.

Har jobbat måndag och tisdag på favoritstället, är så man hoppas att folk är sjuka där oftare så man får komma tillbaka. Skulle jobbat där resten av veckan med, då i köket, men det satte en annan SUR, FUL och GAMMAL jävla vikarie stopp för, orkar dock inte ta den historien nu, men DRYG var han iaf. Gubbfanskap.
Får väl se om det blir nåt jobb resten av veckan, men nån dag blir säkert. Annars blir jag ledig helt enkelt. Har tider sen i slutet av månaden iaf, så är bara resten av denna veckan och nästa som jag riskerar att vara ledig, och det är ju ingen stor risk heller.

Petra och Andreas har fått ett tillskott. En Dante (Big Boss), jäääättesöt! Vill ha en jag med, men det händer nog inte såvida mamma inte köper en. Dock så skulle hon nog lätt kunna det med tanke på hur hon smälte igår.




Akilles och Dante

Lady och Dante



Petra var förövrigt helt underbart sommarfin.

I lördags spelade vi lite basket. Notera lite, jag var aktiv en rond och sen räckte det för mig. Under 21an med Jessica efter var lite mer aktiv dock.




I feel your desire as the moonlight lingers in the sky
I'm walking trough fire, can't you hear me when I cry?
Mamma är och köper frukost, vi orkar inte göra våra mackor själva. Det ska bli gott. Det är skönt att vara hemma ibland, mamma är så mysig när hon är lat :) Så ska snart äta. Sen göra mig lite iordning, och sen är det tänkte att jag ska vara med Jessica ett tag. Ikväll ska jag sova tidigt, ifall jag ska jobba. Annars händer det inte mycket. Det behöver det inte alltid göra :)
Ta hand om er!
Jenny

1 Comments:

Blogger the psycho brunette said...

Tack för den bilden du, jag ser ut som Barbapappa

6:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home