lördag, maj 06, 2006

Don't think I know you, don't think I ever will

Jaha, ännu en arbetsvecka avklarad, blev 30h på fyra dagar så det är ju godkänt. Pengar ju :) Har en personlig gräns på att jag måste jobba minst 20h /veckan, sen att det inte är något jag själv kan påverka är en annan sak. Jag behöver ju pengarna så enormt (har en framtid att tänka på för att inte nämna en bil att hålla igång med försäkring, bensin och reparationer osv), så är skönt när man vet att man jobbar ihop en del timmar. Tis-tors var helt okej dagar, dagen idag var slitsam. Försov mig och vaknade när jag egentligen skulle börja, men det löste sig. Var hursomhelst så utdraget jobb med lite att göra (så att man skaffar sig sysselsättning), och jag gjorde massa olika, med påföljd att jag är stel i hela kroppen. Dammade överallt, torkade dörrar, lampor och lister och massa annat nödvändigt, så kroppen fick en bra motion idag. Nån gång så :) Inget planerat jobb nästa vecka, men det lär ju komma. Har ju gjort hittils så varför skulle det ändra sig? Två lediga dagar sen jag började, det är bra med tanke på att jag ju inte är anställd på några timmar..



And I wish that I could be
Another better part of me
Can't hear what your thinking
Maybe if I just let go
you'd open up your heart...



Igår såg jag och Tomas på Pistvakt, och jag somnade snabbt. En sån dålig film och trötthet på det, då finns ingen annan utväg. Innan dess hade jag ju iofs jobbat hela dagen och sen kommit hem och tvättat hela bilen, så inte konstigt att man somnade. Bilen var väldigt smutsig och efter tvätten märkte jag idag att det främre avgasröret måste gått helt, för bilen låter som sjutton när man gasar. Den tålde nog inte tvätten.. Kanske åker och köper det som behövs imorgon, får se.

Idag jobbade jag och sen hälsade jag på mormor (hon bor två steg från stället jag var på idag) och sen hem och fixa lite och sen åka till zooaffären med brorsan och kolla på en ny hamsterbur (de bråkar så enormt att jag klockan 00.10 inatt gick och letade upp en annan bur och fixade så jag slapp höra det), men hittade ingen passande direkt, åtminstone inte i en värdig prisklass. Att det kan vara så jävla dyrt! Åkte hem och sen bar det av till Slottskogen för att träffa Jessica med flera, men då hann jag precis betala parkeringen för att få veta att de skulle spela basket på ett annat ställe. Försökte orientera mig dit men gick inte (hamnade på helt fel väg och orkade inte vända för det skulle bli en jäkligt lång resa) så gav upp (basket är ju dessutom inte något kul direkt, på gympan visst men inte annars), så åkte till Espresso House, hämtade nyckeln till Petra (drack Chai där, jädrar vad jag saknat det) och åkte dit och passade Akilles. Såg på så ska det låta, drack Cola och åt EspressoHousemuffins och såg lite annan tv, och så plockade och städade jag lite allmänt och diskade, och så städade jag hela badrummet (har fått noja för toaletter/badrum, blir äcklad när folk inte håller det rent och sådär, det skall alltid vara kliniskt rent enligt mig). Sen var väl jag rätt nöjd, och så kom Ylva hem. Pratade med henne och sådär en stund, och sen åkte jag hem. Kan tyckas konstigt att jag åker till Petra och passar Akilles på en fredagkväll, men med det humöret så var det lika bra att inte vara med folk, Akilles räknas inte till folk och är inte i riskzonen, han är min älskling jue :)

Jaja, borde sova för längesen, är kämpigt trött och vill inte sova bort hela dagen imorgon. Måste få pappa att åka med och köpa delar till bilen med ju.. Får väl se om det blir poker/hejdåfest för Ylva med imorgon kväll, hoppas det för kommer sakna henne! Har en del saker jag ska göra, men mest vill jag nog ha tid för mig, inte blivit mycket av det när man jobbat så sent denna veckan.

Ursäkta alla parenteser, det bara blev så.



...but I can't read you



Ta hand om er!
Jenny