måndag, maj 15, 2006

And I don’t know how I’m gonna survive

Jaha, får väl blogga då, har ju ändå inget bättre för mig. Varit ledig sen i tisdags, och det har varit väldigt skönt. Dock hoppas jag på att få jobba nu i veckan igen, blir för segt annars. Har hållt igång rätt bra när jag varit ledig, och bara gjort saker jag själv intresserat mig för. För en gång skull har jag inte gjort något som jag egentligen inte velat, och det känner jag mig lite stolt över.

I fredags vart det pokerkväll hos Petra och Andreas. Det var dem och så var det jag, Jessica, Malin, Mandorf och Martin. Jag vann inte, men jag hade det trevligt ändå. Det gick bra ett tag men de andra är ju bättre än vad jag är så hade inte förväntat mig att vinna, fast klart det inte skadat med lite extra pengar i kassan :)
Sov över där och var där hela lördagen också, Petra jobbade men jag och Andreas spelade lite poker och så tog ju hundarna sin tid. Det var trevligt. När Petra kom hem tog jag det mest lugnt och hon städade i klädkammaren. Sen lagade hon lite mat, supergott såklart.
Igår var jag med Jessica, Linda och Jessica M. Var meningen att vi skulle spelat kubb och så i Slottskogen, men det var typ lilla göteborgsvarvet så jag kom inte in på parkeringen. Försökte bakvägen runt Kungsladugård och Majorna, men jag tappade bort mig istället.. Istället tog de vagnen tillbaka till Jessica och jag mötte dem där så spelade vi där istället. Trevligt. Victor var med och spelade lite också, och sen gick vi in till Jessica och umgicks ett tag. Det bjöds på tacos och så kom även Bettan över och åt. Trevligt sällskap och god mat - bättre kan det inte bli. Och idag är jag somsagt ledig. Har inga planer alls, har solat lite och nu lyssnar jag på musik och skriver här. Ingen att prata med på msn och mamma sover så kan inte göra så mycket heller, såvida jag inte vill vara ute, men det blåser lite väl kallt i skuggan.. Får la se vad jag hittar på :)
Minns inte riktigt vad jag gjorde onsdag-fredag, men Petra var och hälsade på med hundarna iaf (kanske inte var så längesen jag skrev?) och mormor fyllde 70 i fredags så hälsade på henne då. Ni får väl kolla bilddagboken jag skaffat helt enkelt; http://heartofmisery.bilddagboken.se


And I wanna moment to be real,
Wanna touch things I dont feel,
Wanna hold on and feel I belong.
And how can the world want me to change?
They're the ones that stay the same.
They don't know me,
Cause I'm not here.
Yeah yeah. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, har inte så mycket mer att säga. Det rullar på helt enkelt, mår bra nu igen och hoppas att det håller sig så. Och snart är det lön, lite mer än en vecka kvar bara, gött! Då kanske jag slipper känna mig så pank och skämmas över det iaf, gillar inte att låna av mina stackars sparpengar. De ska jag ju ha när jag flyttar..
Before my eyes, beyond the stars, beneath the sun
Ta hand om er!
Jenny