fredag, juli 21, 2006

Wasted moments tried to be someone

Fredag, det betyder... INGET MER JOBB PÅ RESTEN AV VECKAN! Yeah liksom. Två typ helt lediga dagar, underbart. Visst, jag stormtrivs ju där jag är, men det är ju ändå påfrestande i den enorma värmen. Det spelar inte någon roll att det bara är 5h per dag, det är ju som en bastu i vissa utrymmen... Hursomhelst pratade jag med RoseMarie igår på telefob, hon ringde och ville höra att det gick bra och att jag mådde bra. En sån underbar arbetskamrat liksom! Eller ja, vi är ju inte ens det egentligen, eftersom jag bara vikar och haft turen att jobba mycket på deras ställe.. Hon berättade dessutom att två av dagisfröknarna på stället hade mig som favorit, gissa vad glad jag blev liksom. Att jag - som vikarie - kan göra ett sånt intryck så att de pratar gott om en, det är bara så roligt! Ännu roligare nu när alla vet vad man heter, känner igen en och man kan ha långa pratstunder om barnen, jobbet, livet och allt annat. Och såklart roligt att barnen känner igen en :) Jaja, end of discussion om jobb, det är ju somsagt fredag :)

Snart (eller ja, snart och snart, från 18 - 22) kommer Sofia, KoffKoff och Pernilla hit. Det kan nog droppa in nån mer, men inte vad jag vet än. Skall bli så trevligt att träffa dem igen, var ju ett tag sen nu, på studenten närmare bestämt. De skall sova här allihop, så blir fullt hur inatt eftersom Petra dessutom sover här inatt också. Andreas kommer i alla fall och hämtar Akilles och Dante snart, jag har passat dem idag också (passade de igår från jag kom från jobbet tills jag hämtade Petra på jobbet, och dagen innan dess ett par timmar också), sen syrran åkte till jobbet. Stackarn har förövrigt en uppsvullen och ond fot, blås över lite omtanke till henne vetja. Har städat och donat idag, värsta hemmafrun. Städat på toaletten, tömt diskmaskinen, dammsugit, torkat golv, skakat mattor, dammat, bäddat om min säng, städat hela köket, bytt påsar i papperskorgarna, startat en tvättmaskin, putsat speglar (och satt upp en i mitt rum som hade ramlat ner), tagit fram kyckling att ha tills ikväll (om jag nu orkar laga mat) och massa annat.. Men jag har lika mycket kvar känns det som, kan dock inte fortsätta förrän Andreas kommit. Skall hinna duscha och göra mig iordning också, och blir jag klar innan halv 6 så börjar jag lite enkelt med maten också. Börjar känna mig lite stressad faktiskt.

Cider, öl, vin och fruktsoda till mitt smultronvin är på kylning. Mums :)

Jaja, skall försöka orka att uppdatera på billdagboken inom kort, problemet är att jag inte orkat ladda batterierna så jag inte fått kort från alla dagarna, och dessutom så kommer jag säkert blanda ihop vilka dagar jag gjorde vad på.. Men kolla in inom kort iaf :)



Har ni sett vad folk?
Jaa nu kommer sommargästerna. De är som Egyptens gräshopper.
Jasså du Söderman, du tycker inte om sommargäster du?
Joo nog tycker jag om dom men nästan hela rasket är ju stockholmare,
Och resten, är ju egentligen bara skräp de också




Ta hand om er!
Jenny

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Telefob.. Är det någon som har en skum rädsla/fobi för telefoner? Hahaha, jag skrattar ihjäl mig..
Bra att du är uppskattad på jobbet. Det är du värd. Tack för omtanken med foten, det behövs. Du är min lilla smultron-hallon-älsklings-bästa-och-underbaraste gose-kram-och-mys-lillasyster! Puss Syster

6:17 em  
Anonymous Anonym said...

Telefob.. Är det någon som har en skum rädsla/fobi för telefoner? Hahaha, jag skrattar ihjäl mig..
Bra att du är uppskattad på jobbet. Det är du värd. Tack för omtanken med foten, det behövs. Du är min lilla smultron-hallon-älsklings-bästa-och-underbaraste gose-kram-och-mys-lillasyster! Puss Syster

6:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home