fredag, juli 14, 2006

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Jaha. Då var Peace&Love avklarat. Mestadels bra, men inga dagar tycks vara fulländade hela tiden. 06.00 på lördagsmorgonen gick tåget från centralstationen, och jag och Petra for väl upp runt 05.15, lite försovna och lite stressade. Tack och lov att Andreas lovat skjutsa oss in i alla fall :) Tåg, tåg och åter tåg, efter 6h var vi framme i Borlänge, och då hade vi stannat i lite över en timma i Örebro. Gnällbältet, jo minsann. Under de sex timmarna hann man en del ska jag säga. Petra började med vinet strax efter att tåget lämnade Göteborg, sen pratades det med andra trötta resenärer och Petra lyckades somna. Själv satt jag mest och funderade när hon sov, Belgien var i tankarna. Inte så konstigt det, jag var ju på väg att träffa Camilla, som jag lärde känna i just Belgien. Jag somnade bara en kort stund själv, hade så svårt att sova på tåget som skakade så äckligt mycket vissa perioder. Jaja, hursomhelst. Framme i Borlänge mötte vi först upp Viktor, och sen Camilla och hennes syster, och vi tog en tripp till Kupolen för skoinköp. Jag köpte två par och Petra ett, på bara några minuter dessutom. Värsta bra skoaffären, tyckte jag då. Sen släppte vi av Petra och Viktor och for vidare till Hedemora. Där var vi tills jag skulle till tåget (jag skulle åka innan Camilla, så skulle åka ensam). Lite sena och sådär snabbgick jag dit i sällskap med Camilla på cykel. Strax innan stationen hör man högtalaren, men hör inte vad de säger. I den sekunden trodde jag att de sa att tåget strax inkommer, och jag var säker på att missa det. Men tog det lugnt, och kom fram. En halvtimma försenat visade det sig. Camilla höll mig sällskap, och jag var ganska glad jag, fått i mig rätt bra med cider. 10 minuter innan tåget beräknades gå insåg jag att.. FAN, BILJETTERNA ÄR KVAR HOS CAMILLA! Får det ens hända liksom? Som tur var hade ju Camilla cykeln så hon fick åka hem och hämta dem, en sån ängel :) Sen kom tåget, och en halvtimma senare var jag i Borlänge igen. Mötte upp Petra och Viktor på campingen, och snart efter det begav vi oss till festivalområdet och Dia Psalma. Vi hade sällskap av en tjej vid namn Josefin samt hennes ascoola mamma, och jag själv gillade Dia Psalma. Sen var det öltältena som gällde, fram tills vi skulle se Håkan. Sommarkänsla och massa mys faktiskt, trots den bristande sångförmågan. Håkan is summer, så är det bara. Sen var det öltältena igen, och sen gick jag och Jossan och kollade på Nationalteatern. Jag stannade inte så länge, utan gick utanför festivalområdet och mötte så småningom Camilla och hennes kompis Åsa. Sen in igen, och in på Bolanche. Dock uppskattade jag inte den överfyllda krogen och gick därifrån för att leta reda på de andra. Men icke, fick inte tag på nån som var inne. Så jag gick till ett öltält, och missade därmed Thåström (en av två måste-konserter). Jag var sådär lagom irriterad men träffade på ett par trevliga killar och tjejer från Örnsköldsvik; Sheena, Martin, Thomas och Carro (glömde det men fick påmint i bilddagboken av Carro som sparade mitt användarnamn). Jag satt med dem ett tag för att sedan gå på toa och sen leta efter de andra. Men nope, borta var alla. Visste att Petra och Viktor var nånstans i The Sounds-publiken och gick dit, men hittade dem inte. Sen gick allt fel (inget ingående om det) men hamnade tillslut med Camilla och co, och gick runt lite. Såg en stund på The Cardigans, men de var absolut inga höjdare så vi gick därifrån rätt snabbt. Klockan var inte mer än kanske tolv-ett och jag ville bara därifrån. Men icke, det var många timmar kvar tills bussen skulle gå hem till Hedemora. Jag blev allmänt gnällig, dels pga skoskav och dels för att jag fått i mig för mycket och samtidigt var ledsen. Men timmarna gick, Camilla stod ut och vi kom hem. Var väl hemma runt halv fem, och sen somnade vi väldans snabbt. Och så gott jag sov :) Ända tills tre faktiskt, tro det eller ej!

Söndag och måndag gick snabbt. På söndagen var vi och spelade minigolf, och åt på en grekisk restaurang vid namn Akropolis på kvällen, och på måndagen åkte vi ner till Kupolen i Borlänge och handlade lite. Jag lämnade bland annat tillbaka ett par av skorna som jag köpte under lördagen, för halva sulan hade lossnat (tyvärr!). Så åt vi där, och sen åkte vi hem. Tog det rätt lugnt resten av kvällen, kollade på film och myste typ. Någon av dagarna (troligen måndag) var vi och åt glass på Lappen också, och det var mums, och promenerade hem. Det var väldigt roligt att träffa Camilla igen efter sålänge, och hennes familj var jättetrevlig och allt :) Hoppas att det görs om snart, Camilla får väl komma ner till Göteborg om inte annat.. Hursomhelst, på tisdagen åkte jag tåget hem, ensam. Men det gick bra. Jag sov en hel del faktiskt, var rätt sleten :)

Jaja, det var Dalarna det. Köpte en liten Dalahäst också, såklart :)

Sen så är detta ju min enda lediga vecka denna sommaren. Jag kunde lika gärna jobbat, hade vart bättre. Min mobil har inte plingat förutom när mamma ringt eller Petra, och med undantag från ett svar på ett sms jag skickat. Det är såååå roligt att "folk" hör av sig ibland, om än bara för att fråga om man haft det bra. Men icke, det funkar visst inte så för de jag känner. Jag är så besviken, så ledsen och så JÄVLA trött på att "folk" inte kan höra av sig själva, utan att de väntar på att alla andra gör det. Det är så dålig stil..! (Tack Anna, som varit den enda som brytt sig över huvudtaget denna veckan sen jag kom hem).

Jobb nästa vecka. Tro det eller ej, det skall bli så jävla skönt.

1 Comments:

Blogger the psycho brunette said...

Gott att du hade kul! Synd att du missade Thåström. Och KMimikry: /
Fast de är väl inte din stil. Men ändå.

1:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home