torsdag, juli 06, 2006

Jag är så het, så het, kan ingen svalka mig?

Sommar och denna JÄVLA värmen. Jag orkar inte med den! Alla som inte jobbar under dagarna verkar ju trivas, men vi som jobbar då, varför skulle vi trivas? Det är bara svettigt och varmt, och minsta ansträngningen gör ju att man blir helt blöt i pannan. USCH! Vår och höst, helt klart mycket bättre. Man kan ha byxor utan problem, man kan sitta ute utan att varken svettas eller frysa, man kan använda största delen av sin garderob och framförallt så slipper man vätskebrist och huvudvärk. Bort med sommaren helt enkelt.!

Sitter hemma hos Petra nu, passar Akilles och Dante. Dock är de så enormt trötta av värme att de mest sover. Akilles får ingen större ro, men Dante är hur lugn som helst.. Har tagit det sista av disken som var och satt ihop bordsfläkten som Petra köpt. Dammsugit utan större resultat då hundarna bråkade strax efter och det kom nya hundhår och nu har jag gett upp om att vara snäll... :) Lite är ju alltid något iaf. Petra kommer la om typ 1,5h och jag åker nog hem rätt snart efter det. Skall ju upp imorgon också, sista jobbdagen för veckan, men veckan slutar ju inte för det!

På lördag bär det av till Borlänge och Peace&Love. Tåget går från stan 6 på morgonen och vi är framme vid 12 (Jag och Petra). Då hämtar Camilla mig och vi åker ner (eller upp?) till Hedemora. Sen åker jag väl ner till festivalen på eftermiddagen, och Camilla kommer förhoppningsvis senare på kvällen. Hursomhelst så åker Petra och Viktor (Som vi träffar där) hem på söndagen, men jag är hos Camilla tills på tisdag. Skall bli så enormt roligt att träffas igen, var ett tag sen Belgien nu ju =) Ser inte fram emot 6h på ett varmt tåg upp, inte heller 6h på ett varmt tåg ner helt ensam.. Men det får gå, det är värt det!

Jag jobbar för fullt, dock är det sista dagen imorgon och sen är jag ledig HELA nästa vecka (hör och häpna!), så när jag kommit hem från Hedemora kanske det blir Danmark, men om inte annat hoppas jag på att få ta en öl eller 10 med Ras (jag har inte berättat det för honom än bara), träffa lite andra kompisar och bara njuta av att vara ledig... Skall ta en dag till att hämta nycklar till stället jag slall jobba ett par veckor sen, och så rullar det på med jobb fram till skolstarten. Dvs jobb fram tills fredag v.33, sen skolan på tisdagen efter, och sen har jag sagt ja till att jobba tors-fre samma vecka samt mån-tid veckan efter. Kommer kanske inte vara så populärt hos lärarna, men ett par tusen är det ju värt..! Så ser alltså min sommar ut i korthet, jobb, jobb och åter jobb. Och pengar. Jag kommer kunna lägga undan en hel del, och jag kommer kunna roa mig. Skönt!

Blir det Winnerbäck förresten? Jag är sugen helt klart, får ta och bestämma det... (För övrigt lyssnar jag på honom nu, därför jag kom på det).

Citat, det orkar jag inte med att få in idag. Men vafan, ni fick ju en låttext förut (låten är lika bra som texten är sann, och det är precis som jag tänker). Me love, hela skivan dessutom.

Ta hand om er!

Jenny

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det jobbit när det är vamt och svettit så fort man rör sig.
Men det spelar ingen roll om man jobbar eller är ledig...
Men du jobbar ju inte 40 tim/v
och då kan jag förstå att det är svettigt och jobbit.. men du kan lapa sol när du slutat och njuta av dagarna
Värre blir det när du är färdig med skolan och måste jobba jämt varje sommar innan semestern.. så har det varit ialla år för alla människor..det är samma väder ändå.
Tror att de som inte jobbar järna vill jobba,
Visst att ligga på stranden och lapa sol det är väl skönt..inte kommit så långt denna sommaren
Ha det kul på festivalen och berätta hur det var sen.. på den och träffen med tjejerna..
anna

2:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home