onsdag, juni 07, 2006

I ain't gonna be just a face in the crowd

Nu är det dags, jag ska försöka skriva ett seriöst inlägg nu eftersom det var så längesen (20maj eller nåt?, då jag mest skrev vad jag hade att göra i det närmsta).

Det har hänt mycket och tiden har gått fort (det kanske jag skrev i det korta inlägget?). Jobb varvat med att träffa kompisar och gå på studenter. Jösses, alla går ut utom jag! NTIs student var suveränt rolig i alla fall, så roligt att se alla så fint uppklädda och glada och lyckliga, det var ju nästan så att man glömde bort sin sorg över att jag bara fick titta på.. Men bara nästan. Men men, har även varit hemma hos Matsson på hennes studentskiva (mycket trevligt med massa god mat) och imorgon skall jag hem till både Linda och Frida. Sen har det grillats, spelats kubb, druckits öl, solats, bowlats och massa annat, och en del bilder på det finns på bilddagboken (http://heartofmisery.bilddagboken.se/). Titta in där lite då och då, försöker uppdatera varje dag, men inte alltid jag har bilder..



I feel like I win when I lose



Jobbat idag och ska jobba fredag och måndag och sen sista veckan i månaden, det är vad som är bestämt. Dock är jag helt 100 på att det kommer bli mer än så.. Blir säkert jobb imorgon, det känns så liksom, och att gå två veckor utan nåt, det verkar omöjligt faktiskt :)

Träffade den andra av mina tre chefer idag. Hon var trevlig och hon visste vem jag var trots att jag aldrig träffat henne innan. Det är lite roligt när de har koll på vilka som jobbar sådär. Hon hade hört mycket gott om mig och hört att jag är väldigt duktig, och det gjorde mig jäääätteglad! Ännu gladare blev jag när en av de som jag jobbade med idag tyckte det också och sa det till chefen, det höjer ju såklart mitt betyg sådär :) Jag är stolt, förlåt om jag låter skrytig.

Snart blir det väl Danmark också, ska dit med min älskade mamma. Skall vänta tills nästa lön hade jag tänkt, måste rätta till ekonomin lite mer.. Skall bli kul iaf! Och Camilla kanske kommer ner till Göteborg i nästa vecka! Jösses vad roligt om hon skulle komma! Ända från Hedemora :) Det är över tre månader vi åkte hem från Bryssel nu och jag saknar ju henne! Tänk att bo tillsammans i två veckor och sen inte träffas på flera månader, det ÄR en konstig känsla.. Ringde för övrigt ner till Umeå (Johanna) i Bryssel häromdan och pratade med henne, trevligt. Skall ringa till Skövde (Johanna nr2) i Bryssel en dag också :) Och alltid när jag tänker på Bryssel och Belgien så kommer ABBAs Waterloo på hjärnan, det är ju oundvikligt... (stavas det så?)



My my, at Waterloo Napoleon did surrender
Ta hand om er!
Jenny