lördag, juni 24, 2006

'Cause you ain't ever gonna burn my heart out

Midsommar är över, likaså Sveriges medverkan i fotbollsVM. Månaden är snart sluta den också, och det innebär lön. Lön det skadar aldrig, speciellt när man känner att man förtjänat det så mycket som jag tycker jag gör. Vädret har blivit tristare igen, men det skadar bara min solbränna, för egentligen är det skönt att man slipper svettas ihjäl och plågas av ständig huvudvärk. Sommaren är så speciell, det händer så mycket men ändå så känns det som att det går ovanligt långsamt. Det kommer jag ju såklart inte tycka sen när kylan kommer, men det är en annan sak.

Midsommar; färskpotatis, gräddfil, gräslök, dill, köttbullar, senapssill, skånesnaps, öl, vin, jordgubbar, glass, jäger, mummelman och trevligt sällskap av grannarna bredvid på vår i princip gemensamma grillplats. En trasig stol och en jävla massa knott, musik och många skratt. En mycket trevlig midsommar, så kan man sammanfatta det utan att skriva hur länge som helst.

I övrigt har jag inget speciellt att skriva om. Hamsterungarna växer blixtsnabbt, likaså Dante. Akilles är lika fin som innan, men trots att han växer så märks det inte längre. Bilen går som vanligt, och stötdämparna är lika kassa som innan (skall köpa nya så att pappa kan fixa det någon dag). Jag har fortfarande inte badat för iår, och jag jobbar hela sommaren med undantag på 2veckor, där det dock kan bli jobb ändå. Man vet ju aldrig.



Oasis - Don't Look Back In Anger

Ta hand om er!
Jenny