lördag, juli 22, 2006

And heaven help the ones who wait for you

So you're leaving in the morning on the early train
I could say everything's alright
And I could pretend and say goodbye
I could say that's the way it goes
And I could pretend and you won't know
That I was lying


Pernilla och Sofia åkte precis hem med bussen. Koffkoff åkte tjugo-i-tio-bussen, och ungefär sen dess har jag varit uppe. Jag är trött - jag somnade runt halv tre och sovit för lite hela veckan - så jag kommer nog lägga mig om en stund och läsa och sova lite till. Annars kommer jag inte orka mycket sen ikväll. Det var riktigt trevligt igår, men pga att jag sovit så lite behövdes det inte mycket för att jag skulle börja fnittra. Tror jag drack 3 cider, en öl och lite smultronvin med fruktsoda, och det räckte gott och väl för att ha enormt roligt men slippa en baksmälla. Perfa liksom. Petra och Andreas samt hundarna var här också en del av tiden, så alla satt ute på altanen och pratade och åt lite mat (jag gjorde hemmagjord potatissallad och kyckling), och tiden flög förbi väldigt fort. Sen kom det massa myggor och knott och kylan började komma, så vi begav oss in. Vi satte oss i vardagsrummet för att se en film, och försökte hur länge som helst med att få det att funka med rätt tvbild och ljud och att dvdn fungerade som den gjorde. Trots att fyra NTIare försökte tog det tid, och när inte ens Sofia klarade det började man ju fundera :) Men tillslut funkade det och vi kollade på Taxi. Den var rolig men ändå seg, kanske för att jag var trött iofs, men jag somnade ju inte iaf. Sen började jag plocka lite efter flaskor, glas och tallrikar, allt för att slippa nu på morgonen innan mamma och pappa skulle komma hem. Sen var jag inte uppe längre till och drog mig isäng, läste lite och sen somnade jag på ett par sekunder.

Nu på morgonen har vi tjejer ätit en rejäl frukost och suttit ute på altanen och pratat ett par timmar. Enormt roligt och trevligt att kunna sitta så länge utan att stressa iväg till annat.. Koffkoff är för övrigt den enda som jag alltid har roligt med, och skrattar typ hela tiden med. Han är en underbar kompis, så nu inser jag hur synd det är att vi inte träffas som innan. Får ändra på det, enklare nu under de nya förhållandena som är :)

Jaja, det var det. Blir nog lugnt idag hursomhelst. Imorgon lämnar jag bort hamsterungarna, men är det någon som vill ha så hojta fort...!

Tack Petra :)

Plocka bort det sista skall jag göra och sen.. Läsa och vila :)



Ta hand om er!
Jenny