söndag, juli 23, 2006

You flash your smile and keep denying me

Tre timmars enbart pratande gjorde gott, jag behövde det mer än jag trodde. Att kunna prata med någon som man vet finns där om det behövs och man känner att man kan ge lite tillbaka för, det känns bra helt enkelt. Snart skall jag läsa lite och sen sova. Innan dess skall jag bara ut med Lady och ringa mamma. Imorgon skall jag lämna bort hamsterungarna och antagligen köra hem Petra och hundarna, det är väl vad jag har tänkt hittils. Sen är det jobb igen nästa vecka. Skall se mig om efter nåt extrajobb också, kommer ju om inte annat behövas till hösten när jag inte kan jobba som jag gör nu, kväller och helger skulle sitta fint med andra ord, plus att jag saknar att jobba de tiderna då det var lugnare och helt annan stämning. En tidig helgmorgon på vandrarhemmet, det fanns ju faktiskt inte något skönare. Speciellt på vintern, då snön och frosten låg fint över ängarna och träden, man tände stearinljusen så det blev lite morgontrevligt och gästerna kom trötta som svin men ändå var supertrevliga. Jag saknar det ibland, men jag tänker inte gå tillbaka dit även om de ber mig sen i höst som de sagt de skall göra, jag vill ha nya utmaningar. Bara att börja kolla efter jobb med andra ord.. :)
Paper houses and fallen angels
and times you can't see in front of you
wasted moments tried to be someone
I never wanted to be for you
but I feel my world coming back to life
my eyes are finally open again
now I see it all in a different light
Skriver mer imorgon när jag sovit och lämnat hamsterungarna :)
Ta hand om er!
Jenny