måndag, juli 24, 2006

You're not going to end up like your mum and dad

Idag är jag på gott humör, för en gång skull. Och det är så skönt :) Jag är inte ledsen, jag är inte jättearg (lite iofs) och jag lyssnar bara på glad och/eller riktigt bra musik som jag tycker väldigt mycket om och inte bara samma vanliga som ligger längst ner i spellistan på Winamp (Min musiksmak är min, tyck vad ni vill). Jag vet inte varför, men egentligen, behöver det finnas någon anledning för att ha en bra dag? Jag tror jag är värd det faktiskt..

Jobbet flöt på som det skulle, jag gjorde alla rökare glada eftersom jag städade uteplatsen (inte mitt jobb men jag vill inte se massa skräp från idiotbarnen som förfestar där på helgerna) fin och ren från pizzakartonger, folkölsburkar, platsbestick, glasflaskor och cigarettpaket och fimpar i hundratal. Jag var nöjd och det är alltid roligt när andra tycker att det är bra att man tar intiativ själv och sådär, och att man har koll på saker. Som jag faktiskt brukar ha :)

Körde Anna till ett ärende, och sen var vi och fikade i Mölndal. Det var trevligt, var ju evigheter sen jag fikade ute. Blir ju mest hemma hos vänner och släkt (mormor) liksom.

Städade lite i köket hemma, fick ett nervöst sammanbrott när jag kom hem efter jobbet för att äta lite. Det var liksom kaos.. Tråkigt att ingen annan verkar bry sig om hur det ser ut längre... Jaja, som jag längtar till att flytta hemifrån helt enkelt.. Bo ensam, sköta min egen ekonomi (vilket jag iofs redan gör men med hyra, mat och mer räkningar än nu) och laga egen mat, och ha det kliniskt och pedantiskt rent!

Blir lugnt i eftermiddag, kanske städa bilen iaf. Får se vad jag har för energi sen :)


10 av mina tycka-om-i-sommartider-låtar:
Balsam Boys - Här Kommer Sommaren
Martin - Fiskar Som Viskar
Tomas Ledin - Vi Är På Gång
Green Day - When I Come Around
Christian Walz - Never Be Afraid Again
Celine Dion - Pour Que Tu M´aimes Encore
Saliva - Always
Ludvig Andersson - One Touch
Kent - Järnspöken
Jon Bon Jovi - Bed Of Roses